Współpraca

Business handshakeW związku z dużym zainteresowaniem, zamieszczam poniżej krótką informację dotyczącą reklamy na blogu oraz zasady prowadzenia kampanii reklamowych na blogu www.niekiepsko.pl

1) Dlaczego warto reklamować się w sieci i na blogach?

Reklamowanie się na blogach i portalach jest coraz popularniejszą metodą promocji marki lub produktu.Dzieje się tak za sprawą kilku niewątpliwych zalet, jakie posiada blog:

ZAUFANIE – z roku na rok wzrasta zaufanie do blogerów. W przeciwieństwie do osób z telewizji lub tradycyjnej prasy, blogerzy budują z odbiorcami swoich treści relacje partnerskie, budują grupy społeczne zwarte i o jasnych poglądach. Czytelnik nie jest tylko konsumentem wyprodukowanej treści, ale daje też coś od siebie, poprzez np. komentarze, czy udostępnienia w portalach społecznościach. Sprawia to, że bloger jest postacią godną zaufania niż twarze z telewizji.

DOSTARCZAJĄ GOTOWE I SZYBKIE WYNIKI (ang. feedback) dla firm – dzięki zaangażowaniu czytelnika w blogowanie, można bardzo łatwo odbierać opinie na temat promowanego produktu lub marki. Szybciej widać też rezultaty danej kampanii, co z kolei pozwala na bieżące jej korygowanie.

– mają lepiej określone GRUPY DOCELOWE – w przeciwieństwie do telewizji, audycji, programów które oglądają osoby z przeróżnych warstw społecznych, blogi mają dużo bardziej zwarte grupy odbiorców.

SĄ DUŻO TAŃSZE – mimo powyższych zalet, blogi nadal są niedoceniane przez firmy marketingowe To z kolei powoduje, że ceny kampanii reklamowych w blogosferze są wielokrotnie niższe, niż w prasie czy telewizji.

2) Dlaczego miałbym/miałabym się reklamować na blogu www.niekiepsko.pl

WIZYTY NA BLOGU (POPULARNOŚĆ): Blog www.niekiepsko.pl to blog, na który co miesiąc wchodzi ponad 2000 osób, ilość zwiększa się co miesiąc sukcesywnie powiększając grono odbiorców, potencjalnych klientów.

 stat

JASNE ZASADY: blog www.niekiepsko.pl ma jasno określone zasady współpracy, co pozwala na szybkie dojście do porozumienia co do rodzaju reklamy i stawki.

AKTYWNOŚĆ: jako autor aktywnie rozwijam bloga jak również sam się rozwijam jak i uczestniczę w różnych szkoleniach finansowych i nie tylko starając się opanować techniki i sposoby na promocje samego bloga jak i potencjalnych klientów,

ATMOSFERA – na blogu panuje bardzo przyjazna atmosfera. Brak jest negatywnych wpisów ze strony nieprzyjaznych użytkowników, wokół bloga nigdy nie miały okazji nagromadzić się negatywne emocje. To sprzyja budowaniu pozytywnego przekazu jak również zachęca do współpracy, a o to nam wszystkim chodzi.

JASNA GRUPA DOCELOWA adresaci bloga to głównie ludzie młodzi, przedział wiekowy to 25-35 lat, osoby świadome finansowo, zainteresowane poważnymi ofertami. Nie ma tutaj, tak częstej na różnych portalach czy też innych blogach małoletniej społeczności chcącej zarabiać na klikaniu w reklamy. Patrząc s perspektywy autora mamy tutaj jasną grupę docelową dla dobrej jakości produktów związanych ze sferą finansów i samorozwoju.

NOWOCZESNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ – blog jest młody, a co za tym idzie – tani. Zawsze potarzam sobie, że jakoś trzeba rozpocząć, więc potencjalna reklama na blogu to niewielka kwota.

3) Kto i co może zareklamować na blogu?

Teoretycznie: wszystko co jest dobre i powiązane w jakiś sposób z tematami poruszanymi na moim blogu. Jeżeli sprzedajesz bieliznę nocną bądź nagrobki – to po prostu trafiłeś źle. Zanim pomyślisz o współpracy warto jednak zastanowić się czy produkt jaki chcesz reklamować pasuje do treści bloga…

Przykładowe produkty, jakie pasują do tego bloga www.niekiepsko.pl:

– książki, szkolenia, seminaria dotyczące finansów jak również rozwoju osobistego,

– wycieczki i biura podróży oraz sposoby na fajne i ciekawe wycieczki,

– oszczędnościowe produkty bankowe (rachunki oszczędnościowe, lokaty, rachunki walutowe), kantory wymiany walut – przede wszystkim internetowe, produkty inwestycyjne (rachunki maklerskie, fundusze inwestycyjne), karty kredytowe, sprzedaż inwestycyjnych metali szlachetnych

4) Forma reklamy i współpracy 

Na www.niekiepsko.pl można się zareklamować na wiele sposobów. Wszystko zależy od inwencji reklamodawcy jak i środków finansowych jakie chce na ten cel przeznaczyć. Ze swojej strony sugeruję następujące formy reklam, które można oczywiście łączyć w większe kampanie:

a)      Baner reklamowy, wykupywany na przynajmniej jeden miesiąc. Do wyboru są dwa rodzaje:

– rozmiar 160×160 w prawym, górnym rogu strony;

– rozmiar 250×250 (lub każdy mniejszy o szerokości 250) na pasku bocznym.

– pozostałe rozmiary banerów do dyskusji indywidualnej,

b)      Artykuły sponsorowane – na zlecenie reklamodawcy zobowiązuje się napisać i opublikować artykuł na jakiś temat, w którym pojawia się reklamowany produkt lub marka, dodając link i jasny sposób nabycia produktu, usługi

c)       Recenzja produktu – na zlecenie reklamodawcy zobowiązuję się przetestować i zrecenzować na blogu jego produkt,

d)      Konkurs – organizujemy konkurs w jakiś sposób związany z produktem lub marką reklamodawcy. Przykładowo, najprostsza forma polega na krótkiej wypowiedzi uczestnika na jakiś temat, którą umieszcza na Facebooku lub w komentarzu pod ogłoszeniem o konkursie. Następnie dokonuję ich oceny, i wyłaniam zwycięzców, których nagradza reklamodawca.